fredag 11 februari 2011

Snöoväder...men äntligen fredag!!!!

Oj, oj, oj vilket snöoväder vi haft!!! Hade turen att sova hos syster min under gårdagsnatten...men när jag skulle ut i morse så var ingenting plogat!!! Jesses va det slirade. En man på parkeringen hade det lika svårt som jag, och vi hjälptes åt för att försöka komma till jobbet båda två! Hans bil rökte till slut så han var tvungen att stänga av motorn!!!!! Men snäll var han och hjälpte mig så jag kom iväg till slut!!! Hade tänkt att jag skulle åka tidigt för att få "lite flextid" men där bedrog jag mig.... kom precis till 8.00!!

Så härligt det är att ha en storasyster som man kan dela allt tillsammans med!! Vi pratar allvar och vi skojar..har himla roligt tillsammans. Nu i mars så fyller hon 70år....kan bara inte tänka mig att syrran är sååååå gammal!!! Hon är verkigen en riktigt tuff tjej, tuffa kläder, smycken och ung i sinnet!! Hoppas jag är likadan då jag fyller 70!!!!

Ringde nyss till Robert för att höra efter hur det var med mina älsklingar...de har ju haft feber några dagar och varit riktigt krassliga!!!!

Nelly svarade och berättade att hon var frisk nu....."Men nu vill Nova prata med dig farmor"...Nova kommer till telefonen och säger" Farmor, nu ska jag säga till mamma att jag vill ha mera saft" ha ha ha...efter en stund hör jag " Pappa det är DIN mamma i telefon nu" ....älskade trollungen Nova!!!!!!!!!!

Jag har köpt lite godis till barnbarnen det är ju alla hjärtans dag på måndag!!! Robert och Jennys andra bröllopsdag och va mer kan man göra än att fira med gelehjärtan till barnbarnen i Norberg....och tuggummi till Avesta barnbarnen ....de äter inte godis.....de vill ha pengar istället, vilket de får om de inte äter godis på ett halvår......!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar