torsdag 11 november 2010

Fem underbara ungar!!!!

Igår hade jag verkligen en härlig dag!!! Fick träffa alla mina fem barnbarn och pussa på dom allesammans!!! Först i raden var Elin, Julia var hos kompisen så henne fick jag träffa senare på kvällen-
Lånade bilen av Alex och åkte raka vägen till härliga Nelly och Nova för att tillbringa nån timme där innan jag skulle iväg till kompisen Unni o fixa till mig i håret.

Nova var så glad över att farmor kom, och än har den lilla tösen inte slutat använda farmors "goshål"....ja för er som inte vet är det armhålan som hon använder att sticka handen i när hon är trött. Mamma, mormor och farmor har varsin som hon bruka låna!!
Vi såg en stund på Saltkråkan och skrev julens önskelistor innan det var dags att åka i väg till frisören Unni.
Robert berättade en sådan härlig historia om då Nelly sagt till lillasyster att inte stimma och busa så mycket. "Skärp dig " och lilla Nova var inte sen att svara sin syster " DU säger inte skärp till MIG"!!!!! Ha ha!! Lilla goa busiga Nova!

Då jag lämnade tillbaka bilen var förståss lilla Noah vaken och sken som en sol då jag kom. Tidigare har han gråtit och blivit blyg för farmor, men senaste veckorna så har han bara varit glad....tur nog....för då Julia var liten så skrek hon så fort jag visade mig... Hujedanmej va hemskt det var!!!!

Att få träffa dessa härliga barn även om det endast är för en kortare stund....gör underverk för en trött och sliten farmor!!!!!!

1 kommentar:

  1. Hej hej!!
    Nu tittar jag in ett tag till dig igen, ja jag gör det rätt ofta men inte alltid som jag lämnar en kommentar. Tänkte att det gör jag idag så du vet att jag hälsat på. Ja du är jämnt så possitiv så man skäms nästan för att gnälla över något lite "skit". Visst är det kul att träffa de små. Imorgon kommer Nackafamiljen på besök o det sla bli så roligt att träffa dem igen. Det var ett par månader sedan. Alldeles för länge. Men så kan det bli när man har sina kära många mil bort o åt skilda håll också. Vart ska du fira jul då? Har du bestämt det? Det drar sakta men säkert ihop sig. Här blir det väl som vanligt att alla kommer hem o vi firar den här. Trångt!! Ja men finns det hjärterum så finns det stjärterum.....
    Ha en fortsatt trevlig vecka.

    SvaraRadera