tisdag 14 september 2010

Vilken showkväll!!

Måste berätta om mitt fina besök ikväll. Telefonen ringde då jag var på hemväg från jobbet, Jenny och Nelly var i Avesta och tänkte komma upp och hälsa på farmor!

Nelly och Jenny hade varit på stan och handlat kläder. Nelly har börjat på showskola och måste ha kläder till detta!

Hon har visat farmor hur hon dansar och även försökt lära mig detta. Jag provade och då jag kunde dansa som henne så frågade jag om jag också kunde få börja showdansa, jessis va Nelly skattade!!! Jag var ju för stor, man måste vara 6 år berättade hon för mig! Ja jag fick i alla fall sjunga Erik Saade´s " Man boy" och Nelly hon dansade som en hel balettdansös. Gång efter annan sjöng jag, men jag måste sluta sjunga då hon hade snurrat runt.....vilket jag missade gång på gång, och den lilla prinsessan dansade om och om igen.....

Helt plötsligt sjöng hon en sång, om en tjej som sade nej till killen som ville träffa henne....och denna sång har flickan hittat på både text och melodi till........Ja jag lovar att detta var helt otroligt, rim och tonen var densamma i varje vers...vad kommer det att bli av denna tös??? Talangen har hon i alla fall fått från pappa som sjunger och spelar .......samtidigt hoppas jag också att lite lite kommer från farmor som revyat tidigare i livet.......ja man kan ju alltid hoppas!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar