lördag 25 april 2009

Marknad

Idag har äldste sonen med döttrarna Julia och Elin och jag varit på marknad. Solen sken och jag trodde att flickorna skulle åka karusell och roa sig kungligt . Men ingen av dessa två töser ville åka karusell!! Träffade tredje barnbarnet Nelly som hellre ville följa med pappa Robert än farmor och kusinerna! Frågade om de ville köpa någonting, men nej det ville de heller inte!! Märkligt! Barn brukar tjata om allt de vill ha, men icke de här två!! Jag plockade då ihop lite "småkrafs", tre portmonäer, såpbubblor, hårspännen som jag gav till mina fyra flickor. De tackade och blev glada, men med facit i hand, tror jag att det var farmor som inte ville gå från marknaden tomhänt! Har Elin sovande här inatt så det blir inte mycket sömn för min del,kommer att ligga på åga hela natten då jag måste kolla hennes blodsocker. Men det är det värt, bara att få se denna förtjusande unge krama mig godnatt och säga "Jag älskar dig farmor". Större lycka finns inte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar