onsdag 1 september 2021

Trädgårsarbete !


 Vilka underbara dagar jag har här i Kråks stuga !!!!  Jag älskar denna ljuvliga trädgård med alla dessa rum, olika saker händer varhelst jag kikar!!!!  Detta är det vackra fågelbadet, där fåglarna badar när det är varma dagar, som det nu varit ett par dagar, Jag har rensat i trädgården, ja du vet, jag kan ju inte sitta stilla och bara vara, jag måste röra på mig, och det har faktiskt blivit många skottkärror med ogräs! 

Jag har rensat, inte för att jag behövt eller blivit tillsagd om det, utan bara för jag njuter när jag är i landet och ser ogräset som växer... många tycker jag är galen, men det struntar jag i... för mig är det ren avkoppling.!!!

Ikväll har jag bjudit grannen Cilla på middag och lite gott vin, och i morgon blir det lite trädgårdsarbete igen, har inte mycket kvar att rensa nu, och idag har det varit två fina killar här som har klippt gräset... ja stackars dom, svettiga och helt slut så bjöd jag dom förstås på lite kaffe med en go munk till... dom berättade att dom bara får "skit" av folk när dom klipper , antingen så är det fel dag, fel tid eller så låter som för mycket...stackars killarna,.. !! som är värda så mycket för det jobb dom utför...

I morgon blir det inte så mycket gjort, ska åka in till Henån och handla lite inför helgen, för att sen ev. åka hemöver till Dalarna på måndag eller tisdag... vet i sjutton om jag vill åka hem heller då det är så njutbart här... ja ja vi får väl se.. huset är inte uthyrt förrens näst sista veckan i september... så om jag vill så stannar jag.... 

Ha de så gott nu så hörs vi!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar