måndag 20 september 2021

Hösten är här.......


 Nu känns det att hösten kommit "på riktigt"! Jag tycker det gått så fort, från ena dagen varmt och sommar, och nästa dag är hösten här! Ja ja, det är mysigt med hösten också , och bilden ovan är från Kråks stuga där jag placerade några rönnbär utanför dörren!! Det är vackert med rönnbär, och i år ser det ut att bli mycket av den sorten!!

Hur som , jag är jätteglad då Henrick fick sitt uppehållstillstånd förra veckan, nu får han bara vänta på kortet ett par veckor!! Så lycklig jag är för deras skull, och nu kan de resa hem och tillbaka som de vill, Troligtvis så kommer dom hem i slutet av oktober eller i november.... men innan dess så åker jag ner igen för att "kolla läget" ha ha... längtar ju ner igen....

Igår kommer min kära granne Anette med en hel påse med kantareller, hon säger att hon älskar att plocka svamp och har hela sin frys full , så hon undrade om jag ville ha.... så otroligt gulligt!! Så idag ska jag åka och köpa en blomma till henne som tack.... sen ska jag steka lite kantareller till en god smörgås...mums...

Ja så ser det ut för närvarande i livet för mig, inget speciellt händer just nu men jag är glad över att allt är "som vanligt" Ha de nu så gott i veckan så hörs vi av senare igen!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar