lördag 29 februari 2020

Barnbarn och Stockholmsresa!!!!



Ja, veckorna går fort.... jag har jobbat och haft massor för mig under de veckorna som gått...
Hoppas på att våren kommer nu då vi inte har fått någon snö här hemma i Avesta!!! Önskar att tiden nu går fort så att jag får börja plantera mina vårblommor på balkongen!!

I onsdags hade jag nattfrämmande av barnbarnet Nova som kom hit och skulle sova natt. Det blev sushi till kvällen och mys i soffan... så underbart det är att barnbarnen fortfarande vill komma hit till mig för att umgås!!! Så härligt att sitta här och få små förtroenden, det gör mig väldigt stolt vill jag säga.... Vi sov sött i min säng och på morgonen var det som vanligt den obligatoriska "frukostpåsängen" som gällde...

Igår var det resa till Stockholm som gällde, tillsammans med tre av eleverna och några kolleger. Vi besökte Naturhistoriska Museet, nåt som jag aldrig tidigare sett. Helt fantastiskt va mycket det var att se, och att även lära sig då det var mycket som jag inte visste bl.a. om hur det fungerar i havet med alla olika fiskar.
Sen var vi på filmförevisning på Cosmonova, helt fantastiskt det med!!! Det värsta var att det var så jäkla högt där stolarna var så jag fick höjdskräck...... tur att jag hade eleverna med mig som kunde lugna mig.....

Det blev en lång dag igår så idag har jag inte gjort så mycket, varit förbi hos äldstesonen som idag kom hem från fjällen efter en vecka, så kul att få krama om dem igen....

Nu är det lördagskväll, inget speciellt att göra så jag tror jag slappar i soffan!!!!

Trevlig helg önskar jag dig, så hörs vi !!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar