söndag 27 november 2016

1:a Advent!!!!!



Börjar med att önska dig en trevlig 1:a advent och en fin början inför julen. Här blåser det  nästan storm och jag vet i sjutton om det blir nån julmarknad för mig idag!? Hade tänkt åka "hem" till Norberg då det är något alldeles speciellt för mig på advent. Tror jag håller mig inne idag o läser en god bok istället!! Vi får väl se...

Veckan har gått fort som vanligt, och jag njuter verkligen att få jobba med pojkarna på HVB hemmet!! I fredags när jag jobbade där så kom en av pojkarna och serverade mig kaffe och en saffransbulle, som han speciellt hade sparat åt mig... det är väl omtanke det!!!?? Fina killar!!!!

Igår tänkte jag att jag skulle köpa julklapparna färdigt men hittade inte det jag skulle så jag gav upp!! Får väl ta med mig nån av barnbarnen ut för att köpa till de andra kusinerna, dom brukar veta vad den andra önskar sig...

Fick sedan främmande av en av kollegorna i Norberg som kom hit och hade en underbar rosenbukett med sig , och när hon åkte hem, efter att vi hade ätit och fikat så kommer en annan kompis hit med en flaska vin som vi satt i soffan och myste med och pratade och pratade..... ja det var en mycket trevlig lördag jag hade!!!
Nu sitter jag här i soffan, i morgonrock, med kaffe och ett tänkt ljus... det är ju 1:a advent!!! Ha en fin vecka så hörs vi!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar