lördag 20 februari 2016

Bensinstopp!!!!

Nu vill jag har vår!!!!! Denna bilden är från förra året i januari och det är nästan som det ser ut idag också.  Ena dagen tror jag att våren är här, fast lite för tidigt, och nästa dag är det snöoväder! Ja ja, våren kommer väl så småningom!!
Veckan, har som vanligt gått i rasande fart,jag har jobbat som vanligt i Borlänge, och igår i Norberg där det först blev ett besök i badhuset och efter det var det bowling som gällde. Att jobba där är ung. som att vara "hemma" och fostra sönerna!! Trivs så himla bra där!!
I söndags var det brottning i Fagersta som gällde men denna helgen är det "ledigt" för alla tjejerna.
Jag har ju haft min bil på verkstad och fått låna en bil från verkstaden från måndag till torsdag... och gissa om jag fick bensinstopp två gånger i torsdags morse!!!
Verkstaden hade lovat att bilen var fulltankad och att jag inte skulle behöva tanka den utan endast betala bensinen när jag hämtade min bil....men oj oj oj... du kan ju gissa hur det kändes när jag står där i snöovädret och äldstesonen ligger sjuk hemma, vem skulle jag ringa..... var ju 5 mil från Borlänge där jag skulle vara kl. 9.00!!! Fick till slut tag på en snäll bekant som hällde i 2 liter bensin och jag trodde  jag skulle komma 1½ mil för att tanka...men nej.... strax innan bensinmacken var det stopp igen... bilen stod på den enfiliga vägen och gissa hur irriterade bilisterna var.... men till slut så fick jag hjälp även där och på eftermiddagen så fick jag tillbaka min lilla röda Skoda.. tack och lov!!!
Så en sak ska du veta.... vill du ha riktigt stor uppmärksamhet.....se till att du får bensinstopp 2 ggr på RV 70!!!!
Ha en trevlig helg så hörs vi!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar