måndag 26 januari 2015

Tulpaner från goda vänner!



Ja så var det då ny vecka igen!! Henrick har kommit hem från Thailand efter en härligt avkopplande semester, Robert och Patrick jobbar och brottas!! Själv har jag mest varit hemma och kopplat av. Ja i lördags fick jag ett ryck och började städa lådor och annat krafs som jag hade liggande här hemma, va skönt det är när man har gjort en riktig rensning!!!
Jag jobbade i fredags så helgen blev kort men jag har ändock haft tid att varva ner.
Igår fick jag främmande av en doktorskollega och hennes man, dom bor egentligen i Södertälje men har lägenhet i Borlänge också så när dom var på hemväg igen så tittade dom förbi på en fika och hade denna vackra tulpanbukett med sig när dom kom. Det kändes då lite som vår i luften då det är tulpandax men utanför fönstret snöade det och snöar fortfaraande..... så jäkla jobbigt det är, i alla fall när man har en resväg på 12 mil tor...ibland är det så man vill vända bilen och åka hem igen...men men är man plikttrogen så är det bara att gasa på!!! Ja nu blir det en veckas jobba och sen en härlig helg framöver.... jag hoppas du får en fin vecka, för det ska jag ha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar