torsdag 18 december 2014

Snart är det jul!!!

Så där ja.... nu är allt klart iför lördagen då vi ska fira "lilla julafton" här hemma. Som jag tidigare berättat så kommer jag att fira julen med äldstesonens svärmor och familjen där då Henrick jobbar och endast är ledig i 2 dagar.
Jag har handlat färdigt mina julklappar, maten är färdighandlad och det är bara att göra en Janssons frestelse i morgon kväll. Ja det är ett "måste" för barnen och deras respektive, barnbarnen är väl mest intresserade av köttbullarna, som jag numera köper färdiga. För några år sen så gjorde jag mig till och rullade köttbullar i parti och minut, men barnbarnen tyckte dom var för "hårda" ha ha så numera blir det färdiga.

Julklapparna är färdiga o lagda under granen, och jag hoppas de blir till alls förtjusning.!? Kan ju inte berätta här vad det är ifall att mina sonhustrur läser bloggen.
Jag kommer att jobba i morgon men efter det så är jag ledig fram till dagarna före nyårsafton, känns så jäkla skönt då jag fortfarande lider av min jäkla förkylning som hållit i sig ända sedan Gran Canaria! Jag prövar alla tänkbara tips men det hjälper inte!! Men har hört av många kollegor att det sitter i !!

Ja så är läget just nu och ikväll då jag vanligtvis har "fredag" så tar jag mig en mugg glögg, vilket är det godaste jag vet, väntar på sista arbetsdagen och bara njuter!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar