söndag 21 december 2014

Lilla Julafton!



Igår firade jag  "lilla julafton" här hemma tillsammans med två av mina söner och deras familjer. Kl 1300 skulle bastun i källaren vara påslagen, då skulle "pojkarna" basta innan vi skulle äta och dela julklapparna.
Jag hade, som vanligt, gjort alldeles för mycket mat, och Nelly kom med sina egengjorda köttbullar!!! Detta för att de stackars barnbarnen inte skulle äta de "hårda" köttbullar som farmor brukade göra, ha ha. Det har blivit en rolig grej av det, då jag för några år sedan gjorde köttbullar med kryddpeppar i och till råga på allt så stekte jag dom för mycket!!!!! Så efter detta "misslyckande" så har jag alltid köpt färdiga köttbullar. Det gjorde jag även i år, men dom fick ligga kvar i frysen. Du ser väl vad Nelly ansträngt sig t.o.m. gjort ett hjärta till farmor!!!

Ja som vanligt så var det mycket trevligt och jag fick fina julklappar av barnbarnen, en speciell från Nelly som gav mig en underbart söt ängel, ja hon vet va jag tycker om .....klapparna från de andra barnbarnen får jag först på julafton.. så jag får väl stilla mig lite.

Ha nu några härliga ostressade dagar fram till julafton, det ska i alla fall jag ha!!!! GOD JUL !!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar