måndag 6 februari 2023

Vilken helg !


 

Vilken härlig helg jag har haft! I veckan så hörde min vän Eva av sig och ville jag skulle åka ner till Uppsala och hälsa på henne då maken hennes hade dragit iväg till fjällen för att åka skidor med några andra! 

Först tänkte jag att inte åka ner, då det skulle bli snöväder både här hemma och i Uppsala, men så tog längtan över så jag drog iväg !! Jag kan berätta att vi under de åren som pandemin har varit som värst så har vi i stort sett haft daglig kontakt!!!!  Men vi har inte träffats på 3 år!!!! Så nu var det ju för sjutton dax!

Ja jäklar va roligt vi har haft, vi har ju känt varandra sedan vi båda var 17 år... hennes make och min första man var sysslingar och på det viset träffades vi! Under åren har vi följt varandra från det vi var tonåringar till vi blev föräldrar till våra barn. Vi träffades i stort sett var och varannan helg under åren barnen var små  och växte upp . Vi var på resor tillsammans, vi semestrade ihop och barnen våra blev som syskon allesammans. 

Nu var det fotografier som vi gick igenom, från våra resor osv, såg filmer från när våra barn växte upp... ja det var en fantastisk helg måste jag säga och nu bestämde vi att det får inte bli så långt emellan som vi ses. 

God mat och gott vin och massor med skratt och gamla minnen var det och en helg som vi både inte kommer att glömma i första taget!!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar