måndag 4 juli 2022

Grattis på födelsedagen Nelly!!


 Hipp hipp hurra.. idag är det ingen vanlig dag, för idag fyller Nelly 18 år! Ett av mina fem underbara barnbarn! En godhjärtad och underbar tjej är du, som håller på att utbilda dig till frisör, och när du är ledig från skolan så jobbar du på Konditoriet!! 

Första gången jag såg dig sen ni kommit hem från BB så började jag gråta... ja av lycka förstås och för att du var en kopia av din pappa när han var nyfödd!!!

Många roliga saker har du sagt när du var liten, bla när jag var barnvakt till dig då din lillasyster skulle födas, så var jag  och köpte en docka åt dig!! Vi döpte den till Kajsa!!! Och när mamma och pappa kom hem med lillasyster Nova .. så berättade du för dom att " Farmor har bestämt att babyn ska heta Kajsa", och det hade du även sagt på dagis till fröknarna där!! ha ha.....

En gång berättade din mamma att ni hade tittat på TV då det handlade om siamesiska tvillingar.... din fråga till mamma var " Men mamma... hur gör dom när dom leker kurragömma" ha ha va vi har skrattat åt det!!!

Nu är du som sagt vuxen och på fredag blir det kalas igen med hela släkten.... och det ska bli så roligt att få fira Dig mitt älskade barnbarn... och om du inte redan visste det... så älskar jag dig stjärnstopp!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar