fredag 12 augusti 2016

Sillkväll, datorkrångel och brottningslunch!!!!

Oj vilken vecka det har varit!!!! Jag jobbade 6 dagar denna vecka, har knappt haft tid att andas!!! men som jag tidigare sagt så tycker jag det är roligt att jobba, behöver verkligen det sociala sammanhanget med kolleger, har fått många nya vänner på HVB hemmet som jag jobbar ibland som timvik.

Igår var jag med min vän Hillevi till Skallskog, en underbar fäbod där hennes mamma har sillkvällar en gång i veckan, och där fick jag äntligen träffa tre av mina "gamla!" kolleger från tiden då jag jobbade på psykiatriska mottagningen i Leksand!! Så roligt det var och  en av killarna hade med sig gamla foton från fester vi hade haft tillsammans... blir bara förundrad över att tiden gått så fort.. har vi blivit gamla?

Åkte hem idag efter att ha ätit lunch med en vän från tidigare och lämnade in min dator... ja nyinköpt för ca 1½ månad sedan... ja är det någon dator som hårddisken skall krascha på efter den tiden... så är det ju min!!!!!

Killen på butiken sa att det är ytterst sällan det händer...men nu hände det mig!!!  Har haft kontakt med både son och en sonhustru ikväll för att få igång den "gamla" datorn som jag nu skriver på...men det går det också!!!!!

I morrn så blir det Norberg som gäller, jag ska vara med och ordna lunch till nästan 40 brottarbarn som har läger i kväll !!! Ja självklart ställer jag upp då jag tycker det är kul!!!
Nu blir det bara soffan som gäller då jag behöver lite sömn också!!!! Ha en trevlig och skön vecka så hoppas jag du får sol som lyser på dig.. trots att det skulle regna!!!! Ha de gott!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar