måndag 20 november 2017

Balkongen fixad inför vintern!!!!




Nu jäklar är det vinter!!!! Balkongen fixad med granris i urnor och snön faller ner!!! Igår när jag skulle åka hem från jobbet vid 22 tiden så hade det snöat massor.  Jag jobbar i Dormsjö som ligger i Garpenberg, men 6 kilometer in i skogen där ingen hade plogat...... och sen.... det värsta var ju när jag skulle åka ner för backarna...ja du skulle bara se vilka backar och kurvor det är innan man kommer till Hedemora!!!!!!

En jättesnäll arbetskamrat åkte efter så han såg till att jag kom ner helskinnad ha ha....men fy sjutton säger jag bara ... jag med min lilla Skoda!! Men som tur är så har jag bra vinterdäck, inköpta för 1 år sen.

Ja det har varit fullt skubb ska jag säga, blivit firad av en kompis i efterskott, varit på film med en vän och,... ja dagarna har bara rullat på.....
Nu är jag ledig idag och har fixat och trixat lite här hemma, men i morrn jobbar jag igen, och i veckans om kommer ska jag till kompisen Unni och fixa håret, och sen ska jag rusta ut Noah några mornar...ja där ser du hur det går när man inte kan vara hemma o vara pensionär... men som tur är så tycker jag bara det är roligt.
Väntar nu på Henrick som skall komma hem från Los Angeles då vi ska bestämma om jag åker ner till julen, vilket det troligtvis blir, för mina andra söner med sina familjer ska vi som vanligt fira veckan innan jul. Det blir ju så då alla har mammor o pappor på olika ställen. Men men det är ju så det ser ut idag.

Ha nu en fin vecka... för det ska jag ha...och ta det varsamt i trafiken!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar