söndag 16 april 2017

Påsk och ledighet!!!!




Sådär ja... nu har jag nästan nyss kommit hem från mellansonen Henrick på Ourst!! Åkte ner i onsdags för att fira lite påsk.
Vi har förstås jobbat i butiken både skärtorsdag och påskafton. men så roligt vi har haft.
På påskafton kom det fullt med folk som ville fira Henrick som Sveriges Superskapare, blommor, blommor och åter blommor.
Sen var det roligt att göra dessa små påsar som alla barn fick leta efter i butiken, med lite godis och pyssel i!!!!

Ja sen har vi mest slappat!!!! Ja självklart så skulle jag göra dillkött som är Henricks älsklingsrätt, och som jag inte gjort sedan han och bröderna bodde hemma... men det gick bra och han tyckte det var suveränt gott!!! Tack för det!!!!
Äldstesonen är i fjällen med sin barnaskara och yngstesonen jobbar så det kunde inte bli "som vanligt" som sonhustru Jenny sa.... "Det blir inga botoxläppar i år då"....
Ja vi brukar ju alltid låna barnens godis och klistra på oss så vi får världens största läppar...!!! Men det får väl bli en annan gång Jenny!!!!!!!

Nu sitter jag här efter att ha plockat upp resväskan, gjort lite att äta och förbereder för morgondagen då jag ska jobba igen!!

Ha en fin vecka nu för det ska jag ha!!!! Vi hörs!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar