söndag 26 juni 2011

De var den lördagskvällen det..........


Jaha...så blev det med den nostalgikvällen!!! Solen skymtade fram bland regntunga moln när jag och min vän och kollega drog iväg för att festa om i Kärrgruveparken!! Vi var verkligen laddade och trodde det här skulle bli en helkväll!!!

Döm om min förvåning när vi var där runt 22-snåret, då det skulle varit som mest med folk, fanns det endast några raggare som skrålade, några män som vinglade ur en bil....och sex andra som gick in i parken!!!!
Nej va besviken jag blev...jag skulle ju dit och uppleva gamla minnen från tonårstiden.. vi väntade ett tag men då det var helt stiltje, förutom raggarna, så var bara att åka hem igen!!!

Ja som plåster på såren så fick jag idag vara barnvakt åt lilla Noah, Alex och flickorna skulle iväg och plocka jordgubbar och Patrick jobbade.

Den lille rackaren, ska bara gå och skjuta vagnen, skrek som en stucken gris när jag skulle sätta honom där för att gå till lekparken och gunga! Till saken hör att han har ont i munnen stackaren, det är tänder på gång igen och han dreglade full hela mig. Fick till slut ner honom i vagnen...där han somnade.

När mamma och systrarna kom hem så var han vaken igen och idel solsken....vinkade glatt hejdå till mig när jag skulle åka hem. (Nu kan han härma farmors bil..)

Nu är det måndag snart igen och denna veckan jobbar jag bara två dagar för på onsdag ska Julia och jag åka ner till Partille och "farbröderna" där ska vi roa oss av hjärtats fröjd....Liseberg står på programmet, men känner jag Julia rätt så är hon bara lycklig över att få träffa sina idoler....Henke o Tore!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar